Foredrag

Strategiimplementering



Det handler om virksomhedens overlevelse

Kun10-30% af de strategier, der formuleres, virker. Det koster på bundlinjen og risikerer i yderste konsekvens at true virksomhedens overlevelse.

En væsentlig årsag til den lave strategieffektivitet er den udbredte misforståelse, at det er nemt at formulere en strategi, men at det er svært at implementere den.

Men det er faktisk lige omvendt!

Baseret på mine mere end 30 års erfaring med strategi har jeg fundet ind til kernen af, hvad strategi er, og hvordan man får en strategi til at virke i det 21.århundrede.

Her er opskriften.


Ingredienser

Den første ingrediens er en strategi, der er formuleret på en sådan måde, at den kan forstås af organisationen samt motiverer organisationen til at være loyal overfor strategien.

Det kræver en strategi med en klar rød tråd, hvor der er sammenhæng mellem alle elementer i strategien.

Den anden ingrediens er villigheden til at linke alle aktiviteter i virksomheden direkte til strategien. Det gælder ledelse, salg, markedsføring, HR, MUS, medarbejdertilfredshed, kundetilfredshed mm.

Den tredje ingrediens er løbende opfølgning og justering - gerne engang i kvartalet. Her stiller virksomheden sig selv to spørgsmål (rækkefølgen er afgørende):

  1. Følger vi strategien? - og hvis ikke, hvilke ændringer er der behov for?
  2. Er der behov for at justere strategi (fx på grund af ændrede markedsvilkår)


Den hemmelige ingrediens

Den fjerde ingrediens er hemmelig.

Inviter mig til et foredrag, så får I hele opskriften på, hvordan I implementerer jeres strategi effektivt.

 

Målgruppe

Lederteams i private og offentlige virksomheder.

 

Varighed

1-3 timer efter aftale.


Tilbage til "Foredrag"