Workshops

Strategisk SWOT

Skab et solidt grundlag for strategien

SWOT er en naturlig del af strategiarbejdet, men en simpel opremsning af styrker, svagheder, muligheder og trusler kvalificerer ikke til betegnelsen analyse.

Med en rigtigt udført SWOT får I et stærkt grundlag for jeres strategi.

En strategisk SWOT tager udgangspunkt i:

  • Virksomhedens nuværende strategi

  • Virksomhedens nuværende konkurrenceposition

  • Branchens udvikling og karakteristika i den kommende år

Ved at sammenholde den nuværende strategi og konkurrenceposition med branchens udvikling og karakteristika får I et klart overblik over:

  • Den nuværende strategis egnethed til at føre virksomheden ind i fremtiden

  • Virksomhedens fremtidige konkurrenceposition

Overblikket gør det ligetil at træffe beslutning om nødvendige forandringer på forkant, så virksomheden opnår fuld kontrol over sin udvikling.


Målgruppe

Virksomhedens lederteam, evt. suppleret med udvalgte nøglemedarbejdere.


Varighed

1-2 dage.


Tilbage til "Workshops"